Došlo k nemalé újmě obci Světlé Hora ve výši cca 1.330.217,- Kč po rozhodnutí bez znalosti věci a bez péče řádného hospodáře u úředních osob na obci???
ZA NÁS – ANO!!! PROČ???
Protože takto pracují u nás na obci ti „jediní zodpovědní, spravedliví a nechybující ve většinové koalici“!!!
Na této investici Vám příkladně ukážeme, jak většinová koalice pracuje na obci ve svůj prospěch a vůbec ne ve prospěch obce a všech občanů, jak jim to ukládá §35 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích!!!
My předpokládáme, že Vám kvalifikovaně prokážeme, to co jsme již občanům napsali v obecních zpravodajích k této problematice:
Že rozhodnutí v orgánech obce v této záležitosti nebyly ve prospěch všech občanů, jak je to většinovou koalicí vtloukáno občanům obce do hlavy, protože jakmile zjistili, co svými rozhodnutími provedli, tak začali s občany manipulovat k dosažení cíle, že vše dělají pro ně!!! A my Vám zde prokážeme, že to tak není!!! Náš předpoklad je, že tato investice byla obcí provedena ve prospěch vyvolených lidí, napojených na většinu ovládající obec, kteří si provedení této investice navrhli, a pak si ji i sami schválili v orgánech obce, které ovládají!!!
Že rozhodnutí v této záležitosti nebyly ve prospěch obce, jak je to většinovou koalicí vtloukáno občanům obce do hlavy, protože jejich rozhodnutí neměla nic společného s péčí řádného hospodáře a ani se skutečností, že by úřední osoby na obci rozhodovali se znalosti věcí!!! A na základě špatných učiněných rozhodnutí a bez znalosti věcí u úředních osob vznikla obci nemalá škoda ve výši 1.330.217,-Kč!!!
V této kauze Vám chceme předvést, jak si představitelé obce (většinová koalice) dělá na obci, co chtějí!!! Hlavně ve prospěch osob podporující tuto koalici!!!
Jak a kdy (05. 03. 2018) to vlastně všechno začalo???
Dne 05. 03. 2018 na zastupitelstvu obce (ZO) byl projednáván „Plán stavebních akcí na rok 2018“, na základě zpracovaného návrhu od předkladatele Vojtíška, viz Písemný důkaz č. 1., kde nebyla plánovaná investice na prodloužení kanalizace nad kostelem ve Světlé. A přímo na ZO byl poprvé vznesen tento požadavek od radního Sekaniny k této investici: „Jak to vypadá se zpracování projektové dokumentace na kanalizaci pro lokalitu nad kostelem“??? Na tento požadavek zastupitele a radního Sekaniny odpověděl starosta Vojtíšek: „Je ve stádiu zpracování“. Jak to mohlo být ve stádiu zpracování, když do 05. 03. 2018 v ZO nebyla nikdy projednávaná tato investice!!! Takže nikdo na obci by neměl nic připravovat, v návaznosti na Ústavu ČR a zákon o obcích, protože obec je samostatně spravována zastupitelstvem, tzn., že nejvyšším orgánem obce je ZASTUPITELSTVO OBCE.
Článek 101 odst. 1) Ústavy ČR říká: Obec je samostatně spravována zastupitelstvem.
§5 odst. 1 zákona o obcích říká: Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce; dalšími orgány obce jsou rada obce, starosta, obecní úřad a zvláštní orgány obce.
Přesto vládnoucí většina na naší obci přesvědčuje sebe a občany, viz článek v obecním zpravodaji (OZ) 01/2021 pana Marka ml., že obec vede starosta (pouze zastupuje obec navenek), místostarosta (je součástí rady obce a obecního úřadu), radní obce (zabezpečují plnění přijatých usnesení v ZO) a obecní úřad (plní úkoly přijaté v zastupitelstvu a rady obce), jako to vymezil zákon č. 128/2000 Sb., o obcích. A důvod vzniku tohoto zákona je uvedeno v NÁLEZU ÚS II. ÚS 87/04 ze dne 6. 4. 2005 ve kterém je tato věta: „Důvodem, že zákonodárce v zákoně č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení – nyní zákon č. 128/2000 Sb.), vymezil pravomoc orgánu obce při nakládání s jejím majetkem, bylo ochránit tento majetek před neodpovědným jednáním jednotlivce.“ A proto jsme tam, kde jsme, tedy v ……!
Proč tedy starosta tvrdí, že se už zpracovává projekt na tuto investici, když o ní zastupitelstvo (nejvyšší orgán obce) ještě nerozhodlo??? A kdyby, jak tvrdil, že se něco již zpracovává, tak by o tom měl vědět právě starosta Vojtíšek! Ale on to přece neuvedl ve svém zpracovaném dokumentu do ZO dne 05. 03. 2018, viz Písemný důkaz č. 1! Že by zapomněl?? Nebo že by účelově lhal???
Za nás – manipulativně a účelově lhal!!!
A po tomto divadle vznesl radní Sekanina druhý požadavek: „tady to ale není v těch stavebních akcích, prosím o doplnění“ A tak se stalo!!! A v usnesení ZO, které nebylo schválené všemi hlasy v ZO, se objevilo, že „se schvaluje plán investičních akcí v obci na rok 2018, týkající se zpracování projektové dokumentace a realizace kanalizace v lokalitě nad kostelem ve výši 1.200.000,-Kč“, viz Písemný důkaz č. 2.
Takže co říkáte??? Dělají si, co chtějí???
Bylo to prospěch všech občanů nebo jen pro vyvolené???
Poznámka: V obecní zpravodaji 11/2020 zastupitel a radní Leoš Sekanina napsal, „že se ho investice do kanalizace týká, jako každého občana napojeného na kanalizaci, ale nicméně ho to dramaticky nepálí, protože si nechává pravidelně vyvážet jímku za 190,-Kč/m3“ BOMBA!!!
Tak nevíme!!! Říká se přece, nehas, co tě nepálí!!!
Nebo věříte tomu, že jako zodpovědný veřejný funkcionář hrdě hasí záležitost týkající se všech občanů obce, kteří mají problém s kanalizací??? Toho jsme svědky ještě v ZO nebyli!!! Nebo v této oblasti kanalizace znečišťuje obec??? Není to tak!!! Nebo že by nevěděl, že vlastníci si tyto pozemky k výstavbě RD zakoupili od obce jako nezasíťované za pusinku!!! Určitě ne!!! Tak proč???
Že by to bylo z zodpovědnosti a uvědomělosti??!!
Chápete, neboli nechápete to správně, že by jeho požadavek k této investice určitě nebyl směřován k jeho možnému budoucímu prospěchu, i když po napojení na kanalizaci již nebude platit 190,-Kč/m3, ale 5x méně!!!
Prý se ho to týká jako každého občana napojeného na kanalizaci, ale on přece bydlel (05. 03. 2018) v RD bez možnosti napojení na kanalizaci!!! On přece bydlel na nezasíťovaném pozemku odkoupeného od obce za cenu 40,-Kč/m2!!! Takže není jako každý napojený na kanalizaci!!! A o této skutečnosti museli přece všichni vlastnící, včetně něho vědět, proč jim obec prodává tyto nezasíťované pozemky za pusinku!!!
Souhlasíme s jediným, co napsal, že ho to nepálí, protože přece musel mít v roce 2018, již jako všichni zpracované projekty na výstavbu RD nebo dokonce postaveno, a proto v těchto projektech nemohli počítat s napojením na veřejnou kanalizaci!!! Tak proč tedy navrhoval pro obec tuto zbytečnou investici??? A co myslíte, hlasoval nebo nehlasoval pro tuto investici v ZO, či v RO? Nebo postupoval jako správný veřejný funkcionář – zastupitel obce a při hlasování se zdržel??? Protože se ho tato záležitost týkala, jak sám přiznal v obecním zpravodaji. NE. Hlasoval PRO!!!
Tak co říkáte, týká se ho to nebo netýká se ho to???
ZA NÁS – Určitě se ho to po napojení bude týkat!!!
A tady správně, že až na základě tohoto usnesení ZO, došlo v radě obce (RO) dne 19. 03. 2018,viz Písemný důkaz č. 3., k objednávce na vypracování projektu na základě schválené Smlouvy o dílo č. 4/2018 k této investici (Hlasování: PRO – 5 – všichni radní, včetně radního Sekaniny)!!! A tady Vám důkazně dokladujeme, že starosta veřejně lhal na ZO dne 05. 03. 2018, když tvrdil, že projekt se začal zpracovávat! Proč? Protože se mohlo začít zpracovávat až po schválení této Smlouvy o dílo č. 4/2018 – 19.03.2020!!!
A jak to ve skutečnosti bylo s tou odmítnutou dotací ve výši 1.330.270,13 Kč???
Dne 01. 07. 2019 Ministerstvo životního prostředí ČR vyhlásilo prostřednictvím Státního fondu životního prostředí ČR (SFŽP) Výzvu č. 4/2019 k předkládání žádosti o poskytnutí podpory (dotace) – 1.3. C – Kanalizace, viz Písemný důkaz č. 4. Tato výzva byla zveřejněná na webu SFŽP dne 02. 07. 2019!
V této výzvě bylo uvedené, co vše žadatel o dotace musí předložit se žádosti o podporu (dotaci), včetně nedílných Příloh č. 1-8, z kterých vybíráme jen tyto přílohy, které obec musela vyplnit u této záležitosti:
Přílohu č. 2: K přijatelnému způsobu uzavření provozních smluv musí platit, že smlouvy, které byly uzavřeny či prodlouženy v rozporu s českými právními předpisy anebo se základními principy veřejného zadávání z předpisů EU po vstupu ČR do EU (tj. od 01. 01. 2014) nemohou být upraveny. Jediné řešení pro nevyhovující provozní smlouvy, které nesplňují tyto požadavky, protože nebyly uzavřené na základě zákona o zadávání veřejných zakázek – na základě výběrového řízení, tak musí následovat jejich ukončení a znovu soutěžení!
Přílohu č. 6 a č. 7: A jelikož obec v těchto přílohách vyplnila, že provozování nově zbudované kanalizace se bude provozovat dle Smlouvy o provozování vodního díla č. 00296392/SONP/BR/K/2010, uzavřená na základě rozhodnutí rady obce, ale bez výběrového řízení mezi obcí Světlá Hora a společností SmVaK, a.s. ze dne 12. 10. 2010 na dobu určitou, viz Písemný důkaz č. 5., a s odkazem na Dodatek č. 2 k této provozní smlouvy ze dne 23. 09. 2011,viz Písemný důkaz č. 6., ve kterém se doba trvání smlouvy sjednává na dobu neurčitou. A proto v návaznosti na povinnosti vyplývající z Příloh č. 6 a č. 7, jestliže by obec chtěla získat dotace v tomto případě, ale i v budoucnosti, tak proto je nutností obce takovou nevýhodnou smlouvu nezbytně ukončit.
A také v této výzvě bylo uvedeno vše, co žadatel o dotace musí předložit ke Smlouvě o proplacení dotace, ze kterých vybíráme tyto podstatné věci týkající se našeho problému:
Doklady prokazující dodržování zákona o zadávání veřejných zakázek (OPŽP 2014-2020).
Upravenou provozní smlouvu, dle podmínek Přílohy č. 7, pokud je relevantní. A relevantnost je a byla opodstatněná vztahující se k úpravě provozní smlouvy s SmVaK, a.s., jak uvádíme výše!!!
Vyplněný nástroj Udržitelnost 2014+ včetně příloh.
Tak proč právě „ta“ většinová koalice odmítá zrušení této provozní Smlouvy??? Že by proto!!!
Protože my v opozici jsme v minulosti požadovali zrušení této provozní smlouvy se společností SmVaK Ostrava a.s., několikrát pro nevýhodné podmínky, kterou schválila rada obce a za obec ji uzavřel tehdejší starosta Vojtíška?
A proč hovoříme o nevýhodných podmínkách pro obec? Protože jsme přesvědčení, že podmínky této provozní smlouvy, viz Písemný důkaz č. 5 a č. 6, jaké sjednali radní obce se společností SmVaK a.s. Ostrava, jsou NEVÝHODNÉ PRO OBEC!
Protože tato společnost bere všechny příjmy ze stočného od občanů. Ale u nákladů to tak ale již není!!! Proč???
A k tomu ještě od radních obce získala další bonusy, viz Písemný důkaz č. 6, které byly vložené do smluvních povinností obec! A o jakých bonusech to vlastně mluvíme, které radní dobrovolně schválili SmVaK?
Že obec bude hradit všechny náklady na opravu poruch a havárie na provozovaném zařízení pro jednotlivý případ nad částku 40.000,-Kč!!! Proč???
Že obec bude objednávat a hradit opravy čerpadel nasmlouvané servisní organizací, včetně hrazení nákladů spojených se zapůjčením náhradního čerpadla!!! Proč???
Že obec bude hradit spotřebu elektrické energie jednotlivých domovních kanalizačních čerpacích stanic!!! Proč???
Nebo si myslíte, že toto by měla obec platit??? Za nás – určitě NE!
Naposledy došlo k návrhu ke zrušení této provozní smlouvy návrhem od jednoho člena opozice do ZO na den 09. 12. 2019, viz Písemný důkaz č. 7. A to hlavně v návaznosti na získané informace ze zveřejněné Výzvy č. 4/2019, viz Písemný důkaz č. 4, kterou jsme si našli, v návaznosti na schválené usnesení rady obce ze dne 16. 09. 2019. Tento písemný návrh uvedený v Písemném důkazu č. 7, byl našimi stávajícími radními (starostka Svobodová, místostarosta Školoud, radní Sekanina, Vilímec, Vojtíšek), ve svém vyjádření do ZO, viz Písemný důkaz č. 8., zamítnut! A na tomto základě poté to učinili i zastupitelé většinové koalice s odůvodněním, že tato smlouva je pro obec výhodná!!! O této skutečnosti Vás také v obecním zpravodaji přesvědčovala starostka obce Svobodová, ale i radní Vilímec!!!
Tuto výhodnost jsme nikdy nepochopili!!! VY ANO???
Na druhou stranu zase musíme radním dát palec nahoru, jakým způsobem se postavili k návrhu, viz Písemné důkazy č. 7 a č. 8, aby se do ZO připravila ke schválení „Vyhláška na poplatek za zhodnocení stavebního pozemku možností jeho připojení na stavbu kanalizace“, dle §10c zákona o místních poplatcích, před začátkem této investice, týkající se „Prodloužení kanalizace nad Kostelem ve Světlé, do pozemků, které obec prodala jako nezasíťované za pusinku, tj. za cenu 40,-Kč/m2! A to by platilo i pro jiné lokality v obci do budoucna.
Je přece správné a logické, jestliže na základě toto zákona občané platí poplatky za odpady, psy, vstupně aj., tak proč by neměli platit vlastníci pozemků obce poplatky za zhodnocení jejich stavebního pozemku, které získali za pusinku od obce. V obou případech jde přece o finanční prostředky obce!!! Jestliže je běžná praxe a stav, když například Vám ČEZ zavádí elektřinu, tak bez zaplacení poplatku se žádného napojení nedočkáte. Tak proč to nejde na obci u kanalizace, či jiné sítě zbudované obecními prostředky? Přitom se tato většina obvolává na běžnou praxi u jejich lumpáren!
PROČ TO U NÁS NA OBCI NEJDE???
Protože se to dotýká lidí z většinové koalice???
A proto úřednice obce a zástupci většinové koalice ovládající obec veřejně tvrdí, že jim není známo existence §10c zákona o místních poplatcích! Proč hrají mrtvého brouka? Protože kdyby přiznali existenci, tak by museli ze své kapsy obci zaplatit peníze! Ale oni tam přece nejsou proto, aby platili, ale proto, aby pouze brali!!!
Je správné mít na obci i takovou vyhlášku!!!
Za nás ANO!
Na schůzi rady obce dne 16. 09. 2019, viz Písemný důkaz č. 9., současní radní obce (starostka Svobodová, místostarosta Školoud, radní Sekanina, Vilímec, Vojtíšek), schválili, rozhodnutím většiny 4 hlasů – jeden byl proti, vypracování příkazní smlouvy, viz Písemný důkaz č. 10., na vypracování žádosti o dotace a výběrového řízení na zhotovitele stavby pro tuto investici! Takové rozhodnutí těchto osob my předpokládáme, že ho provedli na základě svých povinností a se znalosti věcí, tj. minimálně na základě výše uvedených skutečností, týkající se Výzvy 04/2019, viz Písemný důkaz č. 4 a uzavřené provozní smlouvy s SmVaK a.s. Ostrava, viz Písemný důkaz č. 5 a č. 6. Tj. tak, jak jsme se s tím seznámili i my v opozici a nyní i Vás zde.
Ale po přečtení zápisu z této schůze, viz Písemný důkaz č. 9. se musíme obávat, že vůbec neměli ponětí, co schvalují. Neboli možná to aspoň jeden dobře věděl, proč nehlasoval pro tuto příkazní smlouvu! K tomu nás vedla polemika mezi radními zachycena v zápise rady obce na schůzi, ze které vyplynulo, že viděli problém pouze v tom, kolik bude obec stát vypracování žádosti o dotaci, či výběrového řízení na zhotovitele. I když v příkazní smlouvě, viz Písemný důkaz č. 10, mají jasnou a konkrétní nabídku od této společnosti, co za cca 127 tisíc Kč provedou! A to nás mrazí, když z takových relevantních dokumentů zjišťujeme, jaké to vlastně máme na obci „odborníky“, kteří na svou čest a svědomí rozhodují o finančních prostředcích obce!!! Ale kdyby si tu smlouvu přečetli, kterou měli v příloze, tak by takové dřisty nikdy nevypustili (slušně řečeno) z pusy!!! A tím předpokládáme, že porušili svou zákonnou povinnost rozhodovat se znalosti věcí a s péčí řádného hospodáře, protože pro tyto výdaje ve výši 127.050,-Kč je měli vést důležité podmínky Výzvy č. 4/2019, viz Písemný důkaz č. 4. A ty měli kompletně tam zakomponovat!!!
A z této výzvy přece jasně vyplynula skutečnost, že obec Světlá Hora podporu (dotaci na kanalizaci) nemůže nikdy získat do doby, dokud provozní smlouvu, viz Písemný důkaz č. 5 a č. 6, uzavřenou v roce 2010 bez výběrového řízení, nevypoví!!! A proč nikdo si nepoložit takovou otázku na tuto společnost???
A jelikož tuto základní podmínku nikdy nepochopili, nebo jen dělají, že to nechápou, tak schválením této Příkazní smlouvy vyhodili „DO KOMÍNA“ obecní finanční prostředky ve výši 127.050,-Kč, protože zavázali zbytečně obec k tomuto finančnímu plnění, neboť právě tyto stejné úřední osoby odmítají, výše uvedenou provozní smlouvu s SmVaK a.s. Ostrava, vypovědět s odůvodněním, že je pro obec VÝHODNÁ!!! To je Hloupost! A ta KDYBY NADNÁŠELA, TAK BY VŠICHNI LÉTALI!!!
ZA NÁS – HROZNÉ ZJIŠTĚNÍ!!!
A tím tvrdíme, že 4 radní obci, schválením zbytečné příkazní smlouvy, způsobili škodu ve výši 127.050,-Kč, která by se po nich měla vymáhat!!!!!!!!
SOUHLASÍTE??? A PROČ TVRDÍME ZBYTEČNĚ???
Protože dotaci vztahující se k aktuální Smlouvě (SmVak) nikdy nemohou získat!!!
Protože nikdo z těchto úředních osob na obci nechce a ani nemá zájem zrušit nevýhodnou provozní smlouvu se společnosti SmVaK a.s., Ostrava. Přece smlouvu, kterou podepsal guru většinové koalice současný radní a exstarosta Vojtíšek, nemůžou zrušit pro znaky nevýhodnosti, o kterých mluví opozice!!!
Protože u nás na obci jsou tito lidé – úřední osoby zvyklí, že se nerozhoduje, dle zákonných předpisů a norem a se znalostí věcí, ale pouze jak jim to vyhovuje!
A k tomu využívají rozhodování z pozice síly – většiny!!! A k tomu jim stačí znalost pouze této zákonné normy. A i proto vznikl tento web. A doufáme, že se snad jednou stane, že jakmile tato většina bude muset zaplatit nerozdílně a společně škody pro porušení svých zákonných povinnosti, s odkazem na občanský zákoník, tak už bude snad na naší obci lépe.
Protože si nikdo nepřečetl, jako my, pořádně Výzvu 4/2019, viz Písemný důkaz č. 4, než přijali nesmyslné rozhodnutí v radě obce dne 16. 09. 2019. Kdyby ano, tak by např. zjistili, v návaznosti na článek 12 bod b) Výzvy 4/2019, ve kterém je uveden odkaz na Nástroj Udržitelnosti 2014+,a také odkaz na web Operačního programu Životního prostředí, ve kterých jsou jasné podmínky pro vyplacení dotací. Protože to by musel někdo asi na obci pracovat a připravit pořádné podklady. A pak by možná sami zjistili: OPAKUJEME, že důležitou podmínkou pro vyplacení dotace v naší obce je zrušení stávající provozní smlouvy s SmVaK a.s. Ostrava a poté provedení dalšího kroku. Vypsání nového výběrového řízení na provozovatele kanalizace a ČOV! Ale to nejmoudřejší osoby v obci vehementně odmítají. (My, OPOZICE preferujeme, aby se obec o kanalizaci starala sama, vybírala od občanů stočné a pouze vypsala výběrové řízení na provozovatele ČOV a opravy – důvody předložíme dále – hlavní úspora pro občany při placení ceny za stočné.)
Takže si všichni položte otázku!!!
Nezpůsobili tito úřední osoby na obci škodu obci???
ZA NÁS – ANO!!!
A jakou? Pro porušení uložených povinností úředních osob, protože rozhodovali bez znalosti věci a bez péče řádného hospodáře. A to se týká jak radních obce, ale také pracovníků obce zařazených do obecního úřadu, neboť došlo k vyhození finančních prostředků z rozpočtu obce do komína ve výši 127.050,-Kč, na základě smluvního závazku sjednaného radními obce dne 16. 09. 2019!!!
Nikdy jim (většinové koalici) totiž nešlo o získání dotací pro obec u této záležitosti ve výši cca 1,3 mil Kč, ale pouze o zrealizování prodloužení kanalizace ve prospěch osob působících v této koalici!!!
K tomuto tvrzení nás vedou účelové manipulace, lži, mlžení, články v obecních zpravodajích a nakonec nás to ujistilo i „Vyjádření obce ze dne 16. 11. 2020“, pod sp. zn.: 2824/2020/MM/2 a č. j.: OÚSH/2931/2020, viz Písemný důkaz č. 11., ve kterém je uvedeno, že „Obec chtěla prodloužení kanalizace realizovat v každém případě, ať už bude nějaké dotace vyhlášena nebo nebude“!!!
A TO ZA TUTO CENU – 127.050,-Kč – ŠKODU!!!
A jelikož dlouhodobě požaduje, aby se takto vzniklé škody na obci zpětně vymáhali po škůdcích společně a nerozdílně, než se promlčí, na základě §38 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích a zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Tak proto určitě takový návrh předložíme do ZO. Ale v současné době se v naší obci nikdy nedočkáme, aby takový návrh opozice prošel, neboť by směřoval proti nim (většinové koalici). A proto se musí udržet u koryta až do promlčení – 10 let!!!
Co říkáte? Je správné, že pro rozhodování o miliónech jsou zastupitelé obce, nejvyššího orgánu obce, informování tak, aby nemohli rozhodovat se znalosti věci!!! Protože od ZO ze dne 05. 03. 2018 až po ZO ze dne 07. 10. 2019 nikdo jim nepodal žádné relevantní informace a ani žádné jiné písemné dokumenty k této záležitosti! My to mezi sebou nazýváme – ROZHODNUTÍ NA TAJNAČKU – běžná praxe na obci – SÍLA VĚTŠINYNA OBCI ROZHODNE, na základě ústního sdělení – VŠE PRO UTAJENÍ – BEZ ZANECHÁNÍ JAKÉHOKOLIV PÍSEMNÉHO MATERIÁLU – PÍSEMNÉHO DŮKAZU!!!
A proto si musela opozice o všechny zde uvedené dokumenty, kterými se snažíme vše důkazně dokládat, písemně požádat s odkazem na platný zákon o informacích. Ještě že existuje! A proto se o ně s Vámi můžeme zde podělit, neboť takto pořízení dokumenty již nejsou tajné. Ba naopak jsou veřejné. A buďte si jistí, že informace v těchto dokumentech, SKUTEČNOSTI – PRAVDA se nebude hodně lidem líbit!!!
A to se nestalo ani na ZO dne 07. 10. 2019, viz Písemný důkaz č. 12. při schvalování podání žádosti o dotaci k této investici. Ale toto schválení byla jen formalita, protože radní obce přece již 16. 09. 2019 rozhodli o zadání Příkazní smlouvy na vypracování žádosti o dotace. Ale tato formalita je a byla zásadní pro Státní fond životního prostředí ČR (SFŽP), bez které by žádost tento fond okamžitě odmítl. Ptáte se proč? Protože tam, na rozdíl od představitelů obce, kteří obec ovládají od roku 2006, znají zákony, jak my, viz odkaz na stránku 1 výše. Tj. že obec je samostatně spravována zastupitelstvem a ne starostou, místostarostou, radou, či obecním úřadě, jak se to u nás provádí a koná za vlády Vojtíška a spol. od roku 2006!!!
Na tomto ZO ze dne 07. 10. 2019 nás zarazilo sdělení starosty Svobodové, že předpokládaná cena této investice je kalkulována na 5,5, mil. Kč, i když poslední schválené rozhodnutí ZO bylo 05. 03. 2018 s předpokládanou cenou 1,2 mil. Kč!!!
Na tomto ZO ze dne 07. 10. 2019 předložila starostka Svobodová také pouze ústní informace k záměru na převod kanalizace pod VaK Bruntál a.s., za bezcenné akcie, viz Písemný důkaz č. 12 (strana 3-5).
Proč bezcenné akcie?
Protože akcie obec nemůže nikdy prodat!!! Takže kdybychom v budoucnu chtěli od Vaku zpět obecní majetek – vodovody vybudované za obecní peníze, který obec vložila do společnosti VaK za akcie, tak bychom museli tyto akcie vyplatit finančními prostředky obce! Tzn. Pořídit si vodovod podruhé!!!
Protože po rozhodnutí Valné hromady VaKu, na které nás zastupoval exstarosta Vojtíšek, bylo prosazeno, že VaK nebude nikdy vyplácet akcionářům dividendy. Takže obecní majetek – vodovod, na základě vkladu za bezcenné akcie provozuje společnost VaK a.s. Bruntál. A ta od občanů dostává příjmy za vodné. Ale již se nepodílí na nových projektech v obci, jako je např. Vodovod Dětřichovice. V tomto případě si představte, že obec tam vybuduje vodovod, na základě podmínek a požadavku VaKu za cenu cca 35 – 40 mil. Kč (viz současný projekt). Ale i když se na této investici VaK nepodílel ani korunou, tak na obci po zhotovení vodovodu plánují předat tento majetek opět společnosti VaK za bezcenné akcie. A pak Vaku budou zase plynout další příjmy za vodné.
TOTO POKLÁDÁTE ZA HOSPODÁRKU???
ZA NÁS NE, ALE ZA TUNEL!!!
A proto nevíme a nechápeme, co je vede ke zbavování, či k pronajímání obecního majetku důležitého pro rozvoj obce a potřebu občanů!!! Přece zastupitelé složili veřejný závazek, že na svou čest a svědomí se budou řídit zákona ČR. A §38 zákona o obcích jim ukládá, využívat majetek obce účelně a hospodárně a nedopustit jeho zničení, poškození, odcizení nebo zneužití. A zbavovat se pouze má nepotřebného majetku. Ale my považujeme Vodovod, Kanalizaci a ČOV za potřebný k rozvoji obce. A tak jsme rádi, že tento nesmysl neprošel(zatím, než to znovu pošlou k projednání do ZO), viz Písemný důkaz č. 12 strana 3-5. A budeme doufat společně s Vámi, že tato blbost nikdy neprojde!!!
Souhlasíte, abychom proti této blbosti bojovali???
A je Vám už pomalu jasné, proč jsme ti špatní!!!
A Vy se divíte, že po všech našich zjištěních a vyhodnocení, že se jedná o závažný problém, že jsme se rozhodli o tom se podělit s Vámi – občany, vlastníky obce. A to jsme v krátkosti učinili v obecním zpravodaji 12/2019, viz Písemný důkaz č. 13. Omlouváme se, ale jinak to nešlo po našich omezeních psaní v obecním zpravodaji!
A co dále na TAJNAČKU, tj. mimo INFO v ZO proběhlo!!!
Dne 17. 01. 2020 v radě obce, ze které předkládáme zápis, viz Písemný důkaz č. 14., schválili Smlouvu o dílo se zhotovitelem stavby – Prodloužení kanalizace nad kostelem ve Světlé, podepsanou zhotovitele 15. 01. 2020, bez jakýchkoliv připomínek radních, viz Písemný důkaz č. 15.
Proč v usneseních rady obce nikde nenajdete odkaz na schválený výsledek výběrového řízení na zhotovitele stavby u této investice??? A schvalování je to radě obce vyhrazeno zákonem o obcích! Výběrové řízení je přece základní podmínkou u každé dotace, jak jsme psali výše!!!
My to nechápeme!!! Vy ANO???
A proto otázka minimálně za milión!!!
Chtěli radní vůbec získat dotaci na tuto investici???
Dále na rozdíl od nich nás zarazila i cena díla ve výši 2.979.729,-Kč včetně DPH, s odkazem na poslední známé rozhodnutí ZO, viz Písemný důkaz č. 2, které bylo učiněno v ZO dne 05. 03. 2018 s předpokládanou cenou této investice ve výši 1,2 mil. Kč!!! Ptáte se, proč nás výše ceny díla zaráží??? Protože rada obce zabezpečuje plnění schválených usnesení v zastupitelstvu obce, dle §102 odst. 1) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích!!! Neboť je jejich základní povinnosti řídit se zákony a Ústavou ČR, ke které se zavázali na svou čest a svědomí. Tak proč to neplní???
Ti co to neplní, můžeme je označovat bez cti a svědomí?
A nakonec se nám nelíbilo, k čemu radní obce smluvně zavázali v této smlouvě o dílo obec, viz Písemný důkaz č. 15, tj. článek XVIII odst. 3, ve kterém je uvedeno: „Obec si vyhrazuje právo na rozšíření předmětu smlouvy o úpravy povrchů dotčených stavbou nad rámec projektové dokumentace a o napojení přilehlých nemovitostí na vodovod“!!!
Proč na vodovod??? Investice je přece do kanalizace???
Proč nad rámec předmětu smlouvy – vícepráce???
Proč tedy další výhody pro vlastníky nad kostelem???
Teď něco ke vědění starostky Svobodové. Dne 09. 01. 2020 starostka podepsala dokument „Čestné prohlášení“, viz Písemný důkaz č. 16., které je součástí žádosti o dotaci na investici Prodloužení kanalizace ve Světlé nad kostelem, za účelem zajištění podmínek přijatelnosti dotace, ve kterém čestně prohlašuje a zavazuje obec, že zajistí provozování veškeré infrastruktury, dle smlouvy o provozování tak, že:
Infrastruktura nově budované kanalizace bude ve smyslu Pravidel OPŽP 2014-2020, viz Příloha č. 6. Naše poznámka: Což určitě nesplňuje forma pronájmu provozní smlouvy z roku 2010 uzavřenou bez výběrového řízení se společností SmVaK a.s. Ostrava!!!
Obec předloží SFŽP k posouzení stávající smlouvu o provozování infrastruktury v plném rozsahu (pokud se obec domnívá, že je v souladu s požadavky OPŽP) anebo návrh dodatku zajišťující splnění podmínek OPŽP. Naše poznámka: Přece tato Smlouva s SmVaK a.s. nesplňuje požadavky OPŽP, tak proč starostka a ani nikdo z OÚ na SFŽP nepředložil nový návrh dodatku smlouvy k posouzení!!!
Obec za podmínek stanovených SFŽP zajistí plnění požadavků na soulad provozu předmětné infrastruktury s požadavky Přílohy č. 6 OPŽP a Pravidel pro žadatele a příjemce dotace z OPŽP 2014-2020. Žadatel se zavazuje po dobu nejméně 10 let po nabytí právní moci – kolaudace – udržitelnost. Naše poznámka: Proč se v ZO ze dne 21. 09. 2020 starostka podivuje nad udržitelnosti 10 let???
Infrastruktura bude provozována nejméně po dobu 10 let od ukončení realizace akce, dle modelu, že ji bude provozovat subjekt, který je odlišný od příjemce dotace. Naše poznámka: Takže musela vědět v době při podání žádosti o podporu (dotaci) s odkazem na Přílohu č. 6, že obecní kanalizaci bude provozovat jiný subjekt než obec!!!
Tím chceme důkazně a důrazně prokázat, že starosta Svobodová musela vědět, k čemu svým podpisem obec zavázala, tj. k udržitelnosti projektu nejméně po dobu 10 let. Dále obec zavázala, že provozní smlouva s SmVaK a.s. Ostrava bude splňovat pravidla OPŽP 2014-2020, včetně jejího uzavření na základě výběrového řízení.
Nebo je normální podepsat závazek čestným prohlášením, a pak se divit co jsem to vlastně podepsala!!!
A TOTO JE ZDE NORMÁLNÍ PRAXE???
Dne 21. 01. 2020 byl podaný projekt o dotaci na SFŽP, viz Písemný důkaz č. 17., kde naleznete historii této žádosti.
Dne 09. 07. 2020 vydal ministr ŽP rozhodnutí, které obec přijala v poště dne 22. 07. 2020, viz Písemný důkaz č. 18., ve kterém byly uvedené specifikované podmínky, které musí obec splnit před uzavření Smlouvy na poskytnutí podpory (dotace). I s odkazem, že tyto podmínky již byly dříve uvedené ve výzvě č. 4/2019 ze dne 01. 07. 2019, viz Písemný důkaz č. 4! A v tomto rozhodnutí jsou uvedené, v této naší záležitosti, tyto dvě hlavní podmínky, které obci chyběly k získání dotace:
První podmínka v článku B odstavec 10 – že „je nutností vypovědět smlouvu s SmVaK a.s.“
A to muselo pro ně být nemilé procitnutí!!
A proto „už za dva dny“ dne 24. 07. 2020 proběhla korespondence starostky Svobodové, viz Písemný důkaz č. 19., týkající se Rozhodnutí Ministra ŽP ze dne 09. 07. 2020, viz Písemný důkaz č. 18. A u této korespondence zjistila starostka nemilé překvapení, že podmínka, kterou si dovolil ten ministr požadovat po obci Světlá Hora, má oporu (OPAKUJEME) ve Výzvě 4/2019, viz Písemný důkaz č. 4. OPAKUJEME, že výzva byla zveřejněná dne 02. 07. 2019!!!
FANTASTICKÉ ZJIŠTĚNÍ PO ROCE OD ZVEŘEJNĚNÍ VÝZVY!
A další nemalé překvapení starostky muselo být, když manažerka společnosti BONFIN sděluje to samé co ministr a blbá opozice, že podmínkou pro získání dotace v této záležitosti je, že musí dojít k výpovědi stávající smlouvy s SmVaK a.s. (2010).
A kdyby se do toho pustili i po tomto zjištění, tak by vše na obci stihli a splnili dotační podmínky. A tím dotaci ve výši 1.330.217,13,-Kč by obec získala, ze které by se dalo spolufinancovat min. 30 domovních ČOVek na odpadní vody tam, kde nemá obec zbudovanou kanalizaci. PROČ??? OD ČEHO MAJÍ ZASTUPITELSTVO!!!
Anebo si spočítejte, kdyby obec se zachovala stejným způsobem pro všechny občany a místo nesmyslné investice přes 3 mil. Kč do prodloužení kanalizace, k těm 7 RD nad kostelem nabídla jim spolufinancovat do domovních ČOVek, tak za těch cca 3 mil. Kč by se ufinancovalo v obci min. 75 domovních ČOVek na odpadní vody tam, kde nemá obec zbudovanou kanalizaci, tj. 68 ČOV mimo pozemky Kostel.
A takto se běžně hospodaří u nás na obci!!!
Ale co nás zarazilo ještě více, když se manažerka společnosti BONFIN podivuje, že obec nemá u žádosti o podporu (dotaci) nahraný průběh výběrového řízení na zhotovitele. A ptáte se proč? Jednoduše, protože obec za tuto službu zaplatila společnosti na základě příkazní smlouvy částku ve výši 45.000,-Kč, viz Písemný důkaz č. 10! A takto na OÚ si plní povinnost spravovat cizí (obecní) majetek, když hradí za něco, co nebylo ve skutečnosti provedeno!!! Přece částka 127.050,-Kč byla uhrazena, viz Písemný důkaz č. 11.
A takto se běžně hospodaří u nás na obci!!!
Druhá podmínka v článku B odstavec 3 – že „doklady nezbytné pro uzavření Smlouvy, ve smyslu Směrnice a podle Výzvy, musí být SFŽP doručeny nejpozději do 2 měsíců od vydání tohoto rozhodnutí. Po uplynutí této lhůty SFŽP Smlouvu neuzavře.“ Ale z dokumentů, které jsme obdrželi z obce, není žádný, který by prokázal, že někdo jménem obce doručil na SFŽP do 09. 09. 2020 oznámení o splnění těchto dvou podmínek, či písemnost se žádostí o prodloužení této lhůty!!!
Nedoporučením dokladů do dne 09. 09. 2020 obec ztratila možnost uzavření Smlouvy k vyplacení dotace se SFŽP!!!
A tak se pracuje u nás na obci s péčí hospodáře!!!
Přes výše uvedené skutečnosti dne 21. 09. 2020 proběhlo veřejné divadlo na zastupitelstvu obce, viz Písemný důkaz č. 20, směřující k rozhodnutí ZO na zřeknutí se dotace ve prospěch občanů obce platící stočné, protože dnem 09. 09. 2020 obec ztratila možnost uzavřít se SFŽP Smlouvu o podporu (dotaci) na částku ve výši 1.330.270,13 Kč! Nikde v zápise nenaleznete tuto informaci, že někdo PROŠVIHNUL TERMÍN – 09. 09. 2020!!! Přece takové informace zastupitelé z většinové koalice nemohou vědět, protože by pak nemuseli zvednout ruky pro usnesení, které úřední osoby, kteří prošvihli termín, nutně potřebovali! A už si takové informace nezaslouží obzvlášť vědět někdo z opozice, aby to nevykecali občanům. Tady vidíte, že jen potřebovali o provedení zpětného většinového rozhodnutí, tzv. NA TAJNAČKU v ZO pro vyžehlení jejich PRŮSERU!!! A to byl hlavní důvod, proč obec od 10. 09. 2020 nemohla dotaci ve výši 1.330.270,13 Kč získat!!!
A tak musel vstoupit do hry připravený scénář na hru!!!
A tak na TAJNAČKU následovalo bravurní veřejné představení starostky, a také určitých nebo určených zastupitelů (Novák, Lukovský), že jsou proti přijetí dotace, protože by museli občané platit o 30,-Kč/m3 více za stočné, než doposud!!! A to jim přece nemohou udělat!!!Nebojte se, slzami to nebylo! A je Vám jasné, proč musejí nyní zachovat smlouvu s SmVaK a.s. Ostrava, protože podklady pro toto tvrzení, jim zpětně připravila právě tato společnost. Jak se říká: „Něco za něco“, „Z cizího krev neteče“. Tady jen krvácí obec a občané!!! A protože předvedli kvalitní divadelní představení, že jsou ti jediní spravedliví, kteří bojující za blaho občanů, tj. za občany kteří je zvolili, tak došlo ke schválení (odmítnutí dotace ve výši 1.330.270,13 Kč) díky 8 zastupitelů, jejichž jména jsme uvedli v obecním zpravodaji 11/2020, viz Písemný důkaz č. 21.V relevantním dokumentu, tj. zápise ZO, viz Písemný důkaz č. 20, se dočtete o těchto nesmyslech, které je „PRÝ“ vedly k odmítnutí dotace ve výši 1.330.270,13 Kč.
Ujišťujeme Vás, že o Blaho Vás občanů to určitě nebylo!!!
Podle našeho názor, který dlouhodobě zastáváme a tvrdíme, že těch 8 zastupitelů hlasující pro odmítnutí dotace, způsobili tuto nemalou škodu obci a to ve výši 1.330.270,13 Kč.
Souhlasíte, že oni obci způsobili nemalou škodu???
A proč to tvrdíme???
A jak na toto veřejné zasedání ZO měli připravený scénář? Tak budeme čerpat z uvedeného zápisu ZO, který je považovaný za relevantní dokument, ze kterého vybereme tyto hlavní nesmysly, které ani nemají žádnou oporu ve zde uvedených Písemných důkazech.
Nesmysl č. 1 – osvícení: „Ke kanalizaci nad kostelem sdělila Starostka Svobodová, že podmínkou dotace je, že by muselo proběhnout výběrové řízení.“
SLÁVA!!! TO TRVALO!!!
A OBEC (OBČANY) TO STÁLO 1.330.270,13Kč!!!
Nesmysl č. 2 – výhra pro občany: „Dnes se platí SmVaku částka za stočné 37,-Kč sdělila Starostka Svobodová, a s novým provozovatelem by to bylo minimálně 64,-Kč.“ Pro ten nesmysl jsme předložili v krátkosti naše tvrzení uvedené v obecním zpravodaji 01/2021, viz Písemný důkaz č. 22. Ale zde Vám také nově předložíme tabulku nákladů na kanalizaci, viz Písemný důkaz č. 23., do které jsme vložili informace z obce zpracovanou společností SmVaK a.s. Ostrava, které prošly ZO a také ty, které se vztahovaly k dokumentaci pro tuto dotaci a byly nám zaslané z obce.
OPAK – PROHRA PRO OBEC (OBČANY)!!!
A v této nové tabulce se dočtete:
viz sloupce 1–2016, 2-2017, 3-2018 – „PRÝ“, dle skutečných podkladů z účetnictví této společnosti. Nikdy jsme těmto číslům nevěřili! Proto jsme jejich čísla okamžitě nazvaly za nesprávné (přehnané)! Jako jeden z argumentů pro toto tvrzení používáme skutečnost, že tam byly uvedené špatné výdaje na nájmy, které platí SmVaK a.s. obci, protože ani v jenom případě tyto částky nesouhlasí s účetnictvím obce. Nikdo mimo nás se na tom nepodivoval, i když právě i oni tyto částky v účetnictví schvalovali!!! Dále tam byly uváděné nesmyslně náklady na odpisy, tj. náklady na pořizování majetku SmVaK!!! BLBOST!!! Nebo na jejich režie, či na jejich přemrštěné mzdy???
Musíme Vám říct, že výpočty od společnosti SmVaK vykazující ročně stamiliónové zisky, o které se opírá hlavně starostka Svobodová, nás baví. Proč?
Protože obec je vlastník kanalizace a ČOV a jako každý chytrý vlastník přece vypisuje podmínky pronájmu. A tady nám podmínky nejspíš vypsala společnost SmVaK!!!
viz sloupec 4-2021 – výpočet týkající se dotace ke kanalizaci nad kostelem. Jasná objednaná účelovost, které měla posloužit na strašení občanů, že budou muset platit astronomické stočné! A zde jsme byli rádi, že se potvrdili naše názory k rokům 2016-2018 výše, protože zde již SmVaK snížil mzdy a vypustil odpisy. Ale na druhou stranu zase přemrštil své režie a určil si tam nově i svůj zisk!!! PROTO TVRDÍME, ŽE:
Předkládané výpočty SmVaK jsou účelové pro ně, aby neztratili své příjmy a zisky, které mají z naší obce!!!
Předkládané výpočty SmVaK jsou účelové pro představitelé obce k zamaskování jejich neschopnosti!!!
Takže po přemrštěném výpočtu, předloženého společnosti SmVaK a.s. Ostrava, viz sdělení starostky Svobodové, za stočné ve výši 57,02 Kč/m3, tak starostka tuto částku účelově navýšila na částku 64,-Kč, aby to strašení občanů mělo ještě větší grády. A jestliže si vezmeme fakt, že údaje ve sloupcích 1-3 jsou také z péra společnosti SmVaK a.s., při porovnání se sloupcem 4, tak nás zaráží toto:
Skutečná inflace dle ČSÚ za 3 roky byla do 10%!!!
Proč SmVaK zvýšil své výpočty za 3 roky o 43,74%???
A proč starostka zvýšila výpočty o dalších 12,24%???
Takže občanům bylo předvedeno krásné účelové divadlo vládnoucí většinou a záleží jen na občanech, jestli tomuto představení zatleskají nebo je vypískají!!!
A proto si přečtěte, co tedy nabízí v tomto případě ta špatná „Krvežíznivá opozice“ dychtící po moci, jak občanům běžně podsouváno.
O PROVOZOVÁNÍ KANALIZACI OBCÍ.
viz sloupec 6-2021 – A pro tyto argumenty jsme se Vám, v této tabulce viz sloupec 6, snažili připravit variantu, kde jsme Vám chtěli uvést, kolik by občané platili za stočné, za našeho předpokladu, jaký máme, „My, OPOZICE, která preferuje, aby se obec o kanalizaci starala sama – vybírala od občanů stočné, a pouze vypsala výběrové řízení na provozovatele ČOV a na opravy.“
A pak Vám vyjde to, co nám ve sloupci 6 této tabulky:
A jaké by bylo v tomto případě STOČNÉ???
Minimálně ve výši 28,12 Kč/m3.
A to i přes to, že jsme, proti výpočtu od společnosti SmVaK a.s. Ostrava (sloupec 4), navýšili náklady u energií, mezd a oprav a hlavně jsme mohli v klidu výpočet pokrátit náklady o nájemné obci. Přece jakýkoliv majetek obce, který obec pronajme, tak na to vždy doplatí občané, protože zaplatí náklady provozovatele (stejné, ale i nižší při provozování obci) a navíc i za nájem obci, neboť tento výdaj si provozovatele započítá do ceny výstupu – v tomto případě do stočného! A nakonec navíc i provozní a režijní náklady, včetně zisku od společnosti SmVaK a.s. Ostrava!
Maximálně by nepřevýšilo stávající stočné!
Ale v tomto případě navrhujeme vytvoření fondu na obci, ze kterého by se financovala podpora od obce (tj. od občanů, kteří využívají kanalizaci) pro občany, kteří nyní nemohou využívat obecní kanalizaci. Jednalo by se o vytvoření Fondu na jednorázové podpory z rozpočtu obce na zbudování rodinných ČOV a společných vrtů na vodu!
Takže co říkáte???
Dělají si, co chtějí???
Upřednostňují své zájmy a zájmy svým známých a podporovatelů???
Manipulují – Škodí???
JAKÝM SCÉNÁŘEM SE PODLE NÁS INSPIRUJÍ???
TAKOVÝM, JAKÝM BYL NAPSÁN HUMORNÝ BRITSKÝ SERIÁL: „JISTĚ PANE MINISTŘE – PREMIÉRE“!!!
PODÍVEJTE SE NA NĚJ. TAM NAJDETE VŠE JAK MANIPULOVAT, OKECÁVAT ČI TUTLAT!!! A TO TI, O KTERÝCH ZDE PÍŠEME, POTŘEBUJÍ!!!
ALE URČITĚ TAKOVÝ SCÉNÁŘ NENÍ TEN SPRÁVNÝ PRO HOSPODAŘENÍ V NAŠÍ OBCI!!!