OSZ Bruntál!!!

Jestliže si někdo myslí, když zašle podání, pro šetření vzniku trestného činu pro překračování pravomocí a pro porušování zákonných norem a předpisů u úředních osob ve veřejné správě (obcí), na adresované okresní státní zastupitelství (OSZ), v našem případě v Bruntále na které dozoruje Ostrava, že budou šetřit, dle podaného oznámení. Tak spadá mezí nás naivní lidi. Protože po našich zjištěních byla naše velká naivita, když jsme si myslili a přepokládali, že zákony platí i zde v Bruntále.

Protože jsme předpokládali, že OSZ v Bruntále je orgánem veřejné žaloby v trestním řízení, dle §12 odst. 1) 1zákona č. 141/1961 Sb., trestního řádu, plní úkoly vyplývající z trestního řádu, dle §4 odst. 1 písm. a) 2 zákona č. 283/1993 Sb., o státním zastupitelství (ZoSZ).

Protože státní zastupitelství (SZ) má povinnost při výkonu své působnosti, využívat prostředky v rozsahu a za podmínek stanovených zákonem, dle §2 odst. 1) 3 zákona o státním zastupitelství a tím jsme předpokládali, že tedy zákonnost platí i pro OSZ v Bruntále.

Protože státní zástupce je povinen stíhat všechny trestné činy, o nichž se dozví, dle §2 odst. 3) trestního řádu.4, čímž jsme předpokládali, že se tím budou řídit i státní zástupci na OSZ v Bruntále a na KSZ v Ostravě.

Tyto naše předpoklady s odstupem času hodnotíme jako naivní, i když se nikdy nestalo, že by nějaké zaslané naše podání na OSZ v Bruntále bylo založené bez opatření, dle §16a odst. 1 5 (ZoSZ), neboť by neměla náležitosti typu, týkající se obsahu, či důvodu věcidle §16a odst. 2 6 (ZoSZ), a proto musela být naše podání vyřízená vždy způsobem, že byla zaslaná z OSZ v Bruntále, v návaznosti na působnosti SZ, dle §16a odst. 1) 7 (ZoSZ), k prošetření a k pověření na jiný státní orgán činný v trestním řízení, a to na Policii ČR v Bruntále 1.

Protože v návaznosti na zákon č. 141/1961 Sb., trestní řád, jsme žádali o šetření v trestním řízení, s odkazem na jejich působnost a rozsah, dle §4 odst. 1 písm. a) 8 (ZoSZ), dle účelu trestního řádu, tj. k plnění úkolů, k upevňování zákonností, k předcházení a zamezování trestní činnosti, dle §1 trestního řádu 8

Přesto vše orgány činné v trestním řízení OSZ a Policie ČR v Bruntále a KSZ v Ostravě:

vždy odmítly šetřit porušování zákonných norem a předpisů u úředních osob, směrem pro vznik jejich trestní odpovědnosti nedbalostním jednáním při správě cizího majetku, i když jsme takové jednání vždy prokázaly skutkovými zjištěními, písemnými důkazy, relevantními podklady, či závaznými právními názory – judikaturami vyšší soudů, které nadřadily jednostranným šetřením a úvahami,

vždy odmítly ústavní principy zákonnosti v právním státě a ústavní princip rovnosti před zákonem pro všechny, což nemá nic společného v důvěru v právo a právní jistotu,

a nikdy ve svých usneseních o odložení – v odůvodněních nevyložily, proč v podaných věcech se neztotožnily s námi předkládanými judikáty a judikaturami, což spatřujeme za protiústavní a v rozporu se zákonnými povinnosti orgánů činných v trestním řízení!!!!!

A proto vše zveřejňujeme zde, na těchto webových stránkách, protože naše důvěra v náš právní řád poklesl na bod mrazu.

1 §12 odst. 1 trestního řádu Orgány činnými v trestním řízení se rozumějí soud, státní zástupce a policejní orgán.

2 §4 odst. 1 písm. a zákona o státním zastupitelství „Státní zastupitelství v rozsahu, za podmínek a způsobem stanoveným zákonem je orgánem veřejné žaloby v trestním řízení a plní další úkoly vyplývající z trestního řádu, nestanoví-li jinak nařízení o zřízení Úřadu evropského veřejného žalobce.“

3 §2 odst. 1 zákona o státním zastupitelství „Státní zastupitelství je při výkonu své působnosti povinno využívat prostředky, které mu poskytuje zákon.“

4 §2 odst. 3 trestního řádu „Státní zástupce je povinen stíhat všechny trestné činy, o nichž se dozví, pokud zákon nebo vyhlášená mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, nestanoví jinak.“

5 §16a odst. 1 zákona o státním zastupitelství Podání se posuzuje podle jeho obsahu; lze je učinit písemně, telegraficky, telefaxem, dálnopisem, prostředky elektronické pošty nebo ústně do protokolu.“

6 §16a odst. 2 zákona o státním zastupitelství „Z podání musí být patrno, kdo je podává, v jaké věci, jaké jsou jeho důvody a čeho se ten, kdo je učinil, po státním zastupitelství domáhá. Nemá-li podání některou z uvedených náležitostí a není-li ani po upozornění ve stanovené lhůtě tím, kdo podání učinil, doplněno, státní zastupitelství je bez opatření založí. Anonymní podání se přešetřují jen tehdy, pokud obsahují dostatečné údaje pro to, aby jejich obsah bylo možno prověřit; jinak se podání bez opatření založí.

7 §16a odst. 4 zákona o státním zastupitelství Není-li vyřízení podání v působnosti státního zastupitelství a k jeho vyřízení je příslušný jiný státní orgán, státní zastupitelství, jemuž bylo učiněno, neprodleně podání zašle tomu, kdo je učinil, a vyrozumí ho podle povahy věci o tom, na koho se má obrátit. Jestliže z obsahu podání příslušnost nevyplývá a jeho obsah zjevně nesouvisí s činností státního zastupitelství, státní zastupitelství o tom vyrozumí toho, kdo podání učinil, a podání založí.“

8 §4 odst. 1 písm. a zákona o státním zastupitelství Není-li vyřízení podání v působnosti státního zastupitelství a k jeho vyřízení je příslušný jiný státní orgán, státní zastupitelství, jemuž bylo učiněno, neprodleně podání zašle tomu, kdo je učinil, a vyrozumí ho podle povahy věci o tom, na koho se má obrátit. Jestliže z obsahu podání příslušnost nevyplývá a jeho obsah zjevně nesouvisí s činností státního zastupitelství, státní zastupitelství o tom vyrozumí toho, kdo podání učinil, a podání založí.“

9 §16a odst. 1 zákona o státním zastupitelství Podání se posuzuje podle jeho obsahu; lze je učinit písemně, telegraficky, telefaxem, dálnopisem, prostředky elektronické pošty nebo ústně do protokolu.“