Právo občana obce – ústavní právo zajišťuje každému občanovi ČR odhodlání, řídit se principy právního státu k zajištění spravedlnosti, na základě právní jistoty, zákonnosti a rovnosti před zákony.
Právo občana obce – ústavní právo zajišťuje každému občanovi ČR odhodlání, řídit se principy právního státu k zajištění spravedlnosti, na základě právní jistoty, zákonnosti a rovnosti před zákony.
V preambuli Ústavního zákona č. 1/1993 Sb., je každému občanovi České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku přiznáno,
odhodlání řídit se všemi osvědčenými principy právního státu,
odhodlání budovat, chránit a rozvíjet Českou republiku v duchu nedotknutelných hodnot lidské důstojnosti a svobody jako vlast rovnoprávných, svobodných občanů, kteří jsou si vědomi svých povinností vůči druhým a zodpovědnosti vůči celku.
A naše zodpovědnost vůči celku, tj. obci vyplývá ze zákonných povinností a pravomocí uvedených v zákoně č. 128/2000 Sb., o obcích a jiných zvláštních zákonů.
V Ústavě ČR je dále uvedeno, že každý občan může činit to, co není zákonem zakázáno, dle článku 2 odst. 4) 1, ale porušování zákonných norem a procedur do toho snad nepatří!!!
A nikdo přece nemůže v našem právním státě, založeného na úctě k právům a svobodám, dle článku 1 odst. 1) 2Ústavy ČR, odmítat, či napadat právo každého občana, (např. podáním oznámení na prošetření k porušování zákonných norem a předpisů), k napomáhání dosažení účelu trestního řádu, dle § 1 odst. 1) 3 zákona č. 141/1961 Sb., trestního řádu, tj. k upevňování zákonnosti, k předcházení a zamezování trestné činnosti v důsledném zachovávání zákonů, dle § 1 odst. 2) 4 trestního řádu.
Ústava ČR tedy dává právo střežit majetek, tedy i veřejnoprávní korporace, kterou je i obec Světlá Hora, dle článku 101 odst. 3) 5 Ústavy ČR a dle §2 odst. 1) 6 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, a tím je členem této korporace i každý občan obce Světlé Hory.
A řízení této korporace je přece kvalifikovaně rozloženo do orgánů obce, v návaznosti na hospodárnost, dle §38 zákona o obcích 7 a také s péčí řádného hospodáře, dle občanského zákoníku 8.
A žádný člen korporace působící v orgánech obce, přece nesmí být nucen činit, co zákon neukládá, dle článku 2 odst. 4) 1 Ústavy ČR.
A proto, jestliže se rozhoduje v orgánech obce většinovým způsobem, v zastupitelstvu obce, dle §87 9 zákona o obcích a v radě obce, dle §101 odst. 2) 10 zákona o obcích, tak všichni zvolení veřejní funkcionáři by měli mít v patrnosti, při působení v těchto orgánech obce, že jsou také úřední osoby, ve kterých mají každý jeden hlas a ten má i svou váhu ke vzniku trestní odpovědnosti, v návaznosti na vzniklé důsledky.
A jakékoliv porušování zákonných norem a procedur ve veřejnoprávní korporaci snad lze považovat za trestné činy i v souvislostech na vznik trestní odpovědnosti a trestný čin ve formě nedbalostní, s odkazem na zákonné ustanovení v zákoně č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku 11, což určitě lze a je nutno považovat za společensky škodlivé!
1 článek 2 odst. 4 Ústavy ČR „Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.“
2 článek 1 odst. 1 Ústavy ČR „Česká republika je svrchovaný, jednotný a demokratický právní stát založený na úctě k právům a svobodám člověka a občana.“
3 §1 odst. 1 trestního řádu „Účelem trestního řádu je upravit postup orgánů činných v trestním řízení tak, aby trestné činy byly náležitě zjištěny a jejich pachatelé podle zákona spravedlivě potrestáni. Řízení přitom musí působit k upevňování zákonnosti, k předcházení a zamezování trestné činnosti, k výchově občanů v duchu důsledného zachovávání zákonů a pravidel občanského soužití i čestného plnění povinností ke státu a společnosti.“
4 §1 odst. 2 trestního řádu „Pomáhat k dosažení účelu trestního řízení je právem a podle ustanovení tohoto zákona i povinností občanů.“
5 článek 101 odst. 3 Ústavy ČR „Územní samosprávné celky jsou veřejnoprávními korporacemi, které mohou mít vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu.“
6 §2 odst. 1 zákona o obcích „Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.“
7 §38 odst. 1 zákona o obcích „Majetek obce musí být využíván účelně a hospodárně v souladu s jejími zájmy a úkoly vyplývajícími ze zákonem vymezené působnosti. Obec je povinna pečovat o zachování a rozvoj svého majetku. Porušením povinností stanovených ve větě první a druhé není takové nakládání s majetkem obce, které sleduje jiný důležitý zájem obce, který je řádně odůvodněn.“
7 §38 odst. 2 zákona o obcích „Majetek obce musí být chráněn před zničením, poškozením, odcizením nebo zneužitím.“
7 §38 odst. 6 zákona o obcích „Obec je povinna chránit svůj majetek před neoprávněnými zásahy a včas uplatňovat právo na náhradu škody a právo na vydání bezdůvodného obohacení.“
7 §38 odst. 7 zákona o obcích „Obec je povinna trvale sledovat, zda dlužníci včas a řádně plní své závazky, a zabezpečit, aby nedošlo k promlčenínebo zániku z nich vyplývajících práv.“
8 §159 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, „Kdo přijme funkci člena voleného orgánu, zavazuje se, že ji bude vykonávat s nezbytnou loajalitou i s potřebnými znalostmi a pečlivostí. Má se za to, že jedná nedbale, kdo není této péče řádného hospodáře schopen, ač to musel zjistit při přijetí funkce nebo při jejím výkonu, a nevyvodí z toho pro sebe důsledky.“
9 §87 zákona o obcích „K platnému usnesení zastupitelstva obce, rozhodnutí nebo volbě je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech členů zastupitelstva obce, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak31a).“
10 §101 odst. 2 zákona o obcích „Rada obce je schopna se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jejích členů; k platnému usnesení nebo rozhodnutí je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech jejích členů.“
11 §12 odst. 1 trestního zákoníku „Jen trestní zákon vymezuje trestné činy a stanoví trestní sankce, které lze za jejich spáchání uložit.“
11 §12 odst. 2 trestního zákoníku „Trestní odpovědnost pachatele a trestněprávní důsledky s ní spojené lze uplatňovat jen v případech společensky škodlivých, ve kterých nepostačuje uplatnění odpovědnosti podle jiného právního předpisu.“
11 §13 odst. 1 trestního zákoníku „Trestným činem je protiprávní čin, který trestní zákon označuje za trestný a který vykazuje znaky uvedené v takovém zákoně.“
11 §13 odst. 2 trestního zákoníku „K trestní odpovědnosti za trestný čin je třeba úmyslného zavinění, nestanoví-li trestní zákon výslovně, že postačí zavinění z nedbalosti.“
Právo občana obce – ústavní právo zajišťuje každému občanovi ČR odhodlání, řídit se principy právního státu k zajištění spravedlnosti, na základě právní jistoty, zákonnosti a rovnosti před zákony.
V preambuli Ústavního zákona č. 1/1993 Sb., je každému občanovi České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku přiznáno,
odhodlání řídit se všemi osvědčenými principy právního státu,
odhodlání budovat, chránit a rozvíjet Českou republiku v duchu nedotknutelných hodnot lidské důstojnosti a svobody jako vlast rovnoprávných, svobodných občanů, kteří jsou si vědomi svých povinností vůči druhým a zodpovědnosti vůči celku.
A naše zodpovědnost vůči celku, tj. obci vyplývá ze zákonných povinností a pravomocí uvedených v zákoně č. 128/2000 Sb., o obcích a jiných zvláštních zákonů.
V Ústavě ČR je dále uvedeno, že každý občan může činit to, co není zákonem zakázáno, dle článku 2 odst. 4) 1, ale porušování zákonných norem a procedur do toho snad nepatří!!!
A nikdo přece nemůže v našem právním státě, založeného na úctě k právům a svobodám, dle článku 1 odst. 1) 2 Ústavy ČR, odmítat, či napadat právo každého občana, (např. podáním oznámení na prošetření kporušování zákonných norem a předpisů), k napomáhání dosažení účelu trestního řádu, dle § 1 odst. 1) 3 zákona č. 141/1961 Sb., trestního řádu, tj. k upevňování zákonnosti, k předcházení a zamezování trestné činnosti v důsledném zachovávání zákonů, dle § 1 odst. 2) 4 trestního řádu.
Ústava ČR tedy dává právo střežit majetek, tedy i veřejnoprávní korporace, kterou je i obec Světlá Hora, dle článku 101 odst. 3) 5 Ústavy ČR a dle §2 odst. 1) 6 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, a tím je členem této korporace i každý občan obce Světlé Hory.
A řízení této korporace je přece kvalifikovaně rozloženo do orgánů obce, v návaznosti na hospodárnost, dle §38 zákona o obcích 7 a také s péčí řádného hospodáře, dle občanského zákoníku 8.
A žádný člen korporace působící v orgánech obce, přece nesmí být nucen činit, co zákon neukládá, dle článku 2 odst. 4) 1 Ústavy ČR.
A proto, jestliže se rozhoduje v orgánech obce většinovým způsobem, v zastupitelstvu obce, dle §87 9 zákona o obcích a v radě obce, dle §101 odst. 2) 10 zákona o obcích, tak všichni zvolení veřejní funkcionáři by měli mít v patrnosti, při působení v těchto orgánech obce, že jsou také úřední osoby, ve kterých mají každý jeden hlas a ten má i svou váhu ke vzniku trestní odpovědnosti, v návaznosti na vzniklé důsledky.
A jakékoliv porušování zákonných norem a procedur ve veřejnoprávní korporaci snad lze považovat za trestné činy i v souvislostech na vznik trestní odpovědnosti a trestný čin ve formě nedbalostní, s odkazem na zákonné ustanovení v zákoně č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku 11, což určitě lze a je nutno považovat za společensky škodlivé!
1 článek 2 odst. 4 Ústavy ČR „Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.“
2 článek 1 odst. 1 Ústavy ČR „Česká republika je svrchovaný, jednotný a demokratický právní stát založený na úctě k právům a svobodám člověka a občana.“
3 §1 odst. 1 trestního řádu „Účelem trestního řádu je upravit postup orgánů činných v trestním řízení tak, aby trestné činy byly náležitě zjištěny a jejich pachatelé podle zákona spravedlivě potrestáni. Řízení přitom musí působit k upevňování zákonnosti, k předcházení a zamezování trestné činnosti, k výchově občanů v duchu důsledného zachovávání zákonů a pravidel občanského soužití i čestného plnění povinností ke státu a společnosti.“
4 §1 odst. 2 trestního řádu „Pomáhat k dosažení účelu trestního řízení je právem a podle ustanovení tohoto zákona i povinností občanů.“
5 článek 101 odst. 3 Ústavy ČR „Územní samosprávné celky jsou veřejnoprávními korporacemi, které mohou mít vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu.“
6 §2 odst. 1 zákona o obcích „Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.“
7 §38 odst. 1 zákona o obcích „Majetek obce musí být využíván účelně a hospodárně v souladu s jejími zájmy a úkoly vyplývajícími ze zákonem vymezené působnosti. Obec je povinna pečovat o zachování a rozvoj svého majetku. Porušením povinností stanovených ve větě první a druhé není takové nakládání s majetkem obce, které sleduje jiný důležitý zájem obce, který je řádně odůvodněn.“
7 §38 odst. 2 zákona o obcích „Majetek obce musí být chráněn před zničením, poškozením, odcizením nebo zneužitím.“ 7 §38 odst. 6 zákona o obcích „Obec je povinna chránit svůj majetek před neoprávněnými zásahy a včas uplatňovat
právo na náhradu škody a právo na vydání bezdůvodného obohacení.“
7 §38 odst. 7 zákona o obcích „Obec je povinna trvale sledovat, zda dlužníci včas a řádně plní své závazky, a zabezpečit,
aby nedošlo k promlčení nebo zániku z nich vyplývajících práv.“
8 §159 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, „Kdo přijme funkci člena voleného orgánu, zavazuje se, že ji bude vykonávat s nezbytnou loajalitou i s potřebnými znalostmi a pečlivostí. Má se za to, že jedná nedbale, kdo není této péče řádného hospodáře schopen, ač to musel zjistit při přijetí funkce nebo při jejím výkonu, a nevyvodí z toho pro sebe důsledky.“
9 §87 zákona o obcích „K platnému usnesení zastupitelstva obce, rozhodnutí nebo volbě je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech členů zastupitelstva obce, nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak31a).“
10 §101 odst. 2 zákona o obcích „Rada obce je schopna se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jejích členů; k platnému usnesení nebo rozhodnutí je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech jejích členů.“
11 §12 odst. 1 trestního zákoníku „Jen trestní zákon vymezuje trestné činy a stanoví trestní sankce, které lze za jejich spáchání uložit.“
11 §12 odst. 2 trestního zákoníku „Trestní odpovědnost pachatele a trestněprávní důsledky s ní spojené lze uplatňovat jen v případech společensky škodlivých, ve kterých nepostačuje uplatnění odpovědnosti podle jiného právního předpisu.“
11 §13 odst. 1 trestního zákoníku „Trestným činem je protiprávní čin, který trestní zákon označuje za trestný a který vykazuje znaky uvedené v takovém zákoně.“
11 §13 odst. 2 trestního zákoníku „K trestní odpovědnosti za trestný čin je třeba úmyslného zavinění, nestanoví-li trestní zákon výslovně, že postačí zavinění z nedbalosti.“